v 25+6

Vi ska få en pojke!!!
Det är helt sjukt, måste nog vänja mig vid att tänka på honom som en han och inte som den.

Vi var alltså på 3d/4d ultraljud i Malmö i går, det var jättemysigt!!
Fick med oss massa fina bilder, en cd-skiva med ytterligare bilder och en dvd med film från hela undersökningen. Det var inte billigt, 1600kr, men det var det värt.

Vår prins ligger fortfarande en bra bit över normalkurvan när det gäller måtten på huvud, mage och lårben. Så det ska bli spännande att se vart detta slutar. Sköterskan som gjorde ultraljudet försäkrade dock att han är helt proportionerlig.
Han väger 973g redan, det känns bra att veta tycker jag. Min kusins son vägde bara drygt 700g när han föddes och han mår bara bra idag.

Magen växer som den ska tror jag och sparkarna blir kraftigare nästan för var dag som går.
Idag tror jag dessutom att jag kände när han hade hicka, väldigt skumt men mysigt.

Annars mår jag fortfarande ganska bra.
Har dock fruktansvärd halsbränna till och fram, mest på kvällarna och nätterna.
Just nu knaprar jag losec mups och det funkar faktiskt bra, hoppas bara jag slipper äta dem resten av graviditeten.

Klockan är mycket och jag ska sova men jag bjuder på några bilder av vår prins först.
Visst är han fiiiiin? =)






Kommentarer
Postat av: Emma

Så underbart! vilka härliga bilder!

En riktig liten sötnos.

Det måste vara svårt att släppa blicken från dem!!

Många kramar

Postat av: MochM

Oj vilka häftiga bilder! Och grattis till liten prins!

2009-07-23 @ 17:06:58
URL: http://www.ivf-resa.blogspot.com
Postat av: Ninna

Hej hur går det för er?



Höstiga hälsnigar Ninna

2009-10-01 @ 18:40:05
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0