Spraydag nr5


Dagarna rullar på och jag mår fortfarande bra!
Tycker inte att sprayen stör mitt vardagliga liv speciellt mycket utan det fungerar fint.
Lite tråkigt att behöva vakna av larmet kl 06.30 en lördag men jag bara sprayar och somnar om.

I dag har jag och sambon varit ute i skogen vid en liten sjö och metat i solen. Det var helt underbart, bara han och jag.
Vi pradade om allt möjligt och adoption kom upp, vi är båda positivt inställda till att adoptera om det inte skulle lyckas för oss med hela IVF-svängen.

Jag skulle kunna strunta i allt det här och adoptera direkt om det bara vore så enkelt.
Nu är det ju inte det, dels är det alla väntetider och sedan så finns sambon i brottsregistret fortfarande. Han är dömd för misshandel och straffet han fick då finns kvar i registren i 10 långa år. Jag mår illa bara jag tänker på att det inte ska funka med IVF och att vi ska vara tvugna att först vänta de 5år som är kvar innan registret rensas och sedan vänta kanske ytterligare 4år innan vi ev. skulle kunna få ett adoptivbarn.

Jag måste verkligen försöka se positivt på det här försöket, klart att det ska fungera!
Men samtidigt så är man ju så rädd för att bli besviken ytterligare en gång.

Nu ska jag sluta tänka på allt det här och mysa ner mig i soffan tillsammans med en arbetskompis och titta på sex and the city filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0