ÄP

Nu är vi tillbaka efter äggplocket.
Det gick bra, gjorde inte ont alls under själva ingreppet.
Fick ganska ont en efteråt men inget som jag inte klarade av, som stark mensvärk.

Av 7 blåsor fick de fram 5 ägg.
Jag tycker att det låter så lite!
Varför fick jag inte ta större dos Gonal-f om jag nu inte producerar flera ägg än så?
Jag försöker intala mig att färre ägg betyder bättre kvalitet. Tror jag inte på det så kommer jag att bli tokig innan lördag.

Det jag har oroat mig mest för under hela behandlingen är att det inte ska bli några befruktade ägg.
Nu finns det ju bara 5st redan från början juh!
Frågade sköterskan innan vi fick gå hem om det var möjligt att få veta hur många som blivit befruktade innan återförandet, det hade hon aldrig hört talats om sa hon. Jag tjatade lite och fick tillslut ett nummer jag kan ringa i morgon eftermiddag om jag inte står ut med ovissheten längre.

Om någon vänlig själ läser detta och kan komma med lite uppmuntrande fakta gällande få ägg och befruktningsgrad så skulle jag bli superglad!

Nu ska jag gosa med sambon i soffan resten av dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0