ET

Det fanns bara ett litet embryo som väntade på oss idag.
Snacka om tur att jag inte ringde igår för då hade jag inte kunnat sova inatt.

Av de 5 ägg som plockades hade de bestämt sig för att använda 4.
Av dessa 4 så var 2 för omogna för att kunna befruktas.
Kvar återstod ett lite omoget ägg och ett moget. Det mogna delade sig inte alls men det omogna vaknade till och började dela sig finfint.

Tror dock inte att det var optimalt, men varken läkaren eller labbtjejen ville låtsas om det.  "Det är ett jättefint ägg!" sa de, men i samma mening hör jag läkaren säga " Ett litet fem-celligt".
Vad jag har förstått så är det väl 4 celler som är optimalt, eller?
Jag frågade dock inte för jag ville inte veta mera, var mest besviken och försökte hålla modet uppe.

Frågade varför jag fått så svag dos på sprutorna om jag nu fick så några ägg.
Läkaren menade att det inte alls var dåligt med  5 ägg och att de inte vill få ut fler än 7-8ägg för att undvika överstimulering. Hon lovade dock att om det blir en andra gång så ska jag få lite högre sprutdos eftersom äggen dessutom var omogna.

Sambon är odelat positiv! Han har en bra känsla säger han.
Jag har inte sagt något till honom om att jag tror 5celliga ägg inte är de bästa, vill inte göra honom orolig i onödan.

Jag försöker tänka att om just detta ägg hämtade sig så fint och började dela sig så måste det vara ett starkt och fint embryo som ska stanna där det är i 9 månader.


Kommentarer
Postat av: En som er följa troget!

Är embriot inne i magen nu? förlåt om det låter okunnigt men det är precis vad jag är!

2008-09-28 @ 22:29:00
Postat av: Mostermaggan

Japp, embryot är i magen. Nu är det bara att hålla tummarna för att det ska stanna där i nio månader. =)

2008-09-29 @ 07:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0