Spraydag 32, sprutdag nr 9

De fick sticka mig fyra gånger innan det kom något blod idag, två sköterskor fick försöka.
Mina blodkärl rullar iväg, vill inte bli stuckna något mer. Nu ser jag ut som en nåldyna i armvecken! =(

Jag fällde en liten tår eller två i bilen på väg därifrån, lite synd om mig är det!

********
Uppdatering

En sköterska ringde upp mig kl. 12.45 och bad mig komma in på VUL kl 13.30, snabba ryck alltså.
Tydligen hade mitt östradiol värde ökat ganska kraftigt och dom vågade inte vänta tills på måndag med att titta hur det såg ut. Läkaren frågade tom om det spände och stramade i magen innan han började med ultraljudet, jag förstod sedan att han var rädd för att det skulle finnas massa äggblåsor där inne.

Så var inte fallet. Det såg optimalt ut sa han, i alla fall på vänster sida. Höger äggstock hade han svårt att komma åt, den gömde sig. På vänster sida hade jag 7 äggblåsor som var ca 13mm stora  på höger lyckades han bara se 3, men han trodde att det kunde finnas flera.

Jag skulle fortsätta med min sprutdos tills på måndag och göra ett nytt VUL då. Han trodde att det tidigast kunde bli ÄP på onsdag men det kunde också bli i slutet av veckan.

Mig gör det inget, jag är glad igen nu!
Behövde bara få veta att allt fungerar som det ska, nu kan jag stå ut med det mesta!


Kommentarer
Postat av: Alex

Hej!

Häftig blogg du skriver, den här kommer jag följa fram till förlossning minst ;-)

Hoppas ni får ett pluss snart!

2008-09-21 @ 14:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0