Spraydag nr 27, Sprutdag nr4

Jag är så duktig!
Japp, så är det. Jag vågade ta sprutan själv i går kväll och den kändes som tur var inte alls.
Nu har jag nyss tagit spruta nr 4 och det gick också bra. Visst idag kändes det lite av nålen inne i magen men inte alls lika illa som i fredags.

I morgon ska jag lämna blodprov mellan 07.15 och 08.15 för att kolla hur kroppen svarar på sprayen.
Jag kommer att stå där och stampa klockan 07 efter att ha skjutsat sambon till jobbet men det är bra för jag hinner i tid till jobbet. Alla sjukhusbesök som kan göras utan att väcka allt för stora misstankar på jobbet är bra! Mina närmaste arbetskamrater vet ju men det finns flera andra som varken vet eller ska veta vad som är på G.

Allt känns så spännande nu, längtar nästan på något sjukt vis efter att det ska bli kväll så att jag får ta den satans sprutan. Det känns verkligen som om varje spruta tar mig närmare målet, vi får bara hoppas att jag lyckas behålla den inställningen fram tills ÄP dagen.

Jag kommer att vara supernervös när jag ringer SU i morgon eftermiddag för att höra resultatet av morgonens blodprov.
Tänk om inte min kropp svarar som den ska på sprutorna, vad gör jag då? Förvandlas till ett oroligt monster som inte kan tänka på annat kanske.

Jag tycker dock att jag känt av äggstockarna liite i helgen, inte ofta och mycket men små korta stunder under dagen blir jag medveten om att dom finns där inne. Om det bara är inbillning eller ej får jag ju veta i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0