Spraydag nr 29, Sprutdag nr 6

Det gick bra att lämna blodprov i går, jag bara sprang in och ut därifrån kändes det som.

Jag satt i möte hela eftermiddagen så jag kunde inte ringa och fråga om resultatet direkt när klockan slog två, men vid tre så ringde en sköterska upp. Hon sa att jag skulle fortsätta med samma dos måndag tisdag och sedan komma in och ta ett nytt blodprov. När jag frågade hur det såg ut sa hon att det inte hänt så jättemycket, men att det inte är ovanligt när man har min dos (112,5). Hon sa också att läkarna ville vara väldigt försiktiga när de stimulerade mig då jag tydligen hade anlag ( eller nått) för att få många ägg. Sedan avslutade hon samtalet med att "- därför ska det bli jättespännande att se vad som har hänt tills på onsdag".

Själv vet jag inte vad jag ska tycka eller tro.
Betyder detta att min kropp inte svarar på sprutorna som dom hade hoppats eller är det vanligt att det går lite trögt i början? Jag hade trots allt bara tagit 4 sprutor när blodprovet togs, men sprutorna kanske brukar ge resultat supersnabbt. Jag vill bara att den här dagen ska gå så att jag kan få lämna ett nytt blodprov och förhoppningsvis bli lite klokare.

Jag har varit livrädd för att jag inte ska få några befruktade ägg, att sambons spermier ska ha blivit sämre eller kanske saknas helt. Men jag har aldrig oroat mig för att jag inte ska producera tillräckligt många ägg, nu har jag alltså ytterligare en sak att oroa mig för.

Tänk att denna lilla kluddiga lapp, kan styra mitt liv så mycket...




Snälla tisdagen - Gå fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0