v 12+6

Då var det klart, vi har gift oss!! =)
För ca tre veckor sedan frågade en vän till mig om vi inte skulle hänga på dem och gifta oss samtidigt.
Vi skrattade lite åt det först men sedan tyckte vi "- varför inte?". Snabba ryck alltså, bara att fixa ringar, kläder och hotell.
Det blev en jättemysig dag och solen gjorde sitt bästa för att hjälpa till. Efteråt åt vi en goood middag och spenderade natten på hotell Avalon här i Göteborg, helt perfekt tyckte både jag och sambon. =)

Igår var jag på VUL på Göteborgskvinnoklinik, det var mvc som skickade mig dit.
Läkaren där var jätte bra och förstod precis hur oroliga vi varit och är. Vi fick återigen se vår lilla skatt, h*n levde rövare som vanligt. Sååå mysigt att se! Läkaren konstaterade att tappen var lång och stängd och att bebis såg pigg ut och stämde fint i storlek. Hon visade oss ett litet område vid ena kanten av fostersäcken där blödningen skulle ha kunnat komma ifrån. Hon sa att vi skulle tänka oss att hela livmodern var full av stora blodkärl, att när fostret växer och vill ha mer plats så är det inte så konstigt om det knuffar på ett blodkärl som då går sönder. Hon tyckte att vi skulle försöka att inte oroa oss för mycket och att vi skulle glädjas åt att vi kommit så långt som till vecka 13. Hon sa också att om jag skulle få fler blödningar så kunde vi alltid ringa direkt till dem och se om det fanns en ledig tid så att vi slipper sitta på akuten.

Just nu känner jag mig alltså ganska lugn. Jag har varit helt fri från färgade flytningar i två hela dagar och magen växer så det knakar. På torsdag är det dags för inskrivning på MVC, det ska bli spännande! =)


Kommentarer
Postat av: M

Men hejsan hoppsan! Gå och gifta sig sådär bara. Grattis! :o)

m.

2009-04-22 @ 16:32:55
URL: http://www.ivf-resa.blogspot.com
Postat av: Theorese

Stort grattis till bröllopet!! och till att allt är bra med den lille!

2009-04-24 @ 16:34:43
URL: http://theorese.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0