9+4

Nu har jag ringt!

I min värld är det ganska tidigt att ringa MVC redan i vecka 9.
I Barnmorskans värld lät det som om det var väldigt sent att ringa då.
Den MVC vi kommer att tillhöra använder sig tydligen av något som de kallar för "tidig inskrivning" och då brukar man vara på första besöket redan i v.8. Det gick ju inte med mig och det känns ganska skönt, första besöket verkar bara gå ut på att prata om saker man får och inte får göra och äta. Efter att jag svarat på frågor om jag rökte, drack alkohol och om jag visste vad jag inte fick äta så slappnade BM av lite och insåg att det nog inte var så farligt att vänta lite med inskrivningen.
Vi fick tid den 23/4, ganska långt fram med andra ord.  Jag tycker att det känns skönt, då är det inte såååå långt kvar till det riktigt ultraljudet och så.

Nu ska jag släpa min förkylda kropp in i duschen och sedan ska vi åka ut till vårt blivande hus och drömma lite. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0